Wat is de oorzaak dat mijn lichaam slecht op lachgas reageert?

Hallo,
Afgelopen weekend ben ik opstap geweest in de club. In deze club waren lachgas ballonnen. Roen ik zo'n balon innam ging ik hier niet erg goed op. De muziek die gaande was ging in mijn joofd erg sloom, alsof de afspeelsnelheid 0,25x was. Dit effect duurde ongeveer een minuut. Weet iemand hoe dit kan en wat er met mijn lichaam gebeurde?
Hoop dat iemand hier de reden van weet.
Mvg anoniempp

een jaar geleden
1.5K
Ritsuka
een jaar geleden
Pas op, is erg gevaarlijk voor je
Pieterke
een jaar geleden
Reden te meer om het niet meer te gebruiken. De gevolgen kunnen zeer schadelijk zijn. Zie het antwoord van SimonV. Ik las dat er al jongeren door het gebruik van lachgas in revalidatiecentra terecht zijn gekomen met ernstige verlammingen. Om over het aantal ongelukken onder invloed van lachgas maar te zwijgen.

Antwoorden (1)

Jouw lichaam reageerde niet slecht, je reageerde normaal op lachgas. Je komt even in een roes waarin ook muziek anders kan gaan klinken.
Je hebt nog geluk dat je geen last had van deze verschijnselen:
• je wordt misselijk;
• je voelt je duizelig;
• je raakt soms uit evenwicht, waardoor je kunt vallen;
• je armen en benen voelen slap;
• je kunt achteraf hoofdpijn krijgen;
• je kunt gaan hallucineren: je ziet en hoort dingen die er niet zijn;
• er komen nare en soms angstige gevoelens naar boven;
• blijvende gehoorschade als je verkouden bent.
een jaar geleden