Hoeveel tabak zit er in een bus Goldfield (van de Lidl)?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik koop altijd de shag van Goldfield bij Lidl. Voorheen 40 gram voor € 6,05. 2 weken geleden weer een pakje gekocht. Of ik even € 8,10 wilde betalen. Navraag gaf geen duidelijkheid. Bij nadere controle bleek de hoeveelheid shag toegenomen te zijn met 10 gram, totaal dus naar 50 gram.
Dan nog vond ik de prijsverhoging aan de hoge kant. Direct Lidl Nederland een bericht gestuurd en uitleg gevraagd. Moet nu nog bericht krijgen...
Inmiddels is de 50 gram verpakking weer vervangen door de 40 gram verpakking, Kosten € 6,05 ??

Antwoorden (1)

Lang geleden was een bus tabak gevuld met 200 gram (2010 nog zeker), daarna 170 en 160 gram zelfs. Dit laatste was in 2013 >recenter is niet te vinden.

‎Els Beugelink‎ aan Lidl Nederland
26 mei 2013 ·
Beste Lidl, al een tijdje koop ik bij jullie de Goldfield hulzentabak. Tot nu betaalde ik EUR 17,50 voor 170 gram tabak. Zojuist hebben wij boodschappen gedaan en bij controle van de bon bleek dat deze tabak in prijs is verhoogd naar EUR 20,00 voor 160 gram. Jammer dat jullie dit niet kenbaar maken
https://www.facebook.com/lidlnederland/posts/beste-lidl-al-een-tijdje-koop-ik-bij-jullie-de-goldfield-hulzentabak-tot-nu-beta/504199989635793/

Waarmee dit niet per se een antwoord op jouw vraag hoeft te zijn.
Het gebeurt wel vaker dat de prijs omhoog gaat (belasting) en om dit niet teveel te laten opvallen (minder omzet) wordt de inhoud iets minder.
Ooit was iedere bus tabak met 200 gram gevuld. In 5 jaar kan het nog minder en ook veel duurder geworden zijn. Helaas een beter antwoord is niet te vinden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Binnen enkele jaren verkoopt lidl helemaal geen tabak meer. Ze stoppen er mee.