Zijn mensen die psychedelische drug gebruiken vaker open-minded ?

zoals truffels en wiet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Heldere mensen zijn veel vaker "open-minded" dan mensen onder invloed van psychedelica. Als klassenmentor en vertrouwenspersoon kreeg ik met regelmaat leerlingen bij me (leeftijd ca 16 - 22 jaar) die regelmatig blowden en klaagden over depressie, slecht slapen en slechte concentratie. Niet direct omstandigheden om "open-minded" te zijn. Het gekke is, dat als ik ze van het blowen afkreeg (vaak zaten ze in een studentenhuis en vonden ze dat ze "mee moesten doen") ze na enkele weken bij met terugkwamen en vertelden dat ze zich véél beter voelden en zich beter konden openstellen voor alles wat om hen heen gebeurde.

https://sochicken.nl/zo_word_je_open_minded_4_stappen

Open minded vertaalt zich naar een open geest. Iemand die open minded is laat zich niet belemmeren door zijn overtuigingen of ervaringen uit het verleden. Wanneer je met een open geest in de wereld staat, sta je open voor nieuwe ideeën, ervaringen, theorieën, mensen en levenswijzen.
Met een open geest kun je de wereld optimaal ontdekken. Je kunt eenvoudig contacten leggen, nieuwe dingen ontdekken en zo gaandeweg je leven verrijken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychedelische_truffels

Psychedelische truffels of Scletoria (magic truffles) is een verzamelnaam voor schimmels die met paddo's vergelijkbare effecten geven, maar omdat ze niet tot de paddenstoelen behoren vallen ze niet onder de Opiumwet. Truffels zijn populair geworden in Nederland nadat de verkoop van paddo's werd verboden in 2008. De stof die voor het psychedelische effect zorgt is psylocibine, dat ook in paddo's voorkomt. De truffels zorgen voor een verandering van de waarnemingen zoals: kleuren feller zien, geluiden intenser beleven, hallucineren.

https://www.stichtingmediwiet.nl/info/olie-bij-gebruik-van-medicatie-en-bepaalde-lichamelijke-condities/

Olie en psychofarmaca
Vrijwel alle psychofarmaca of psychotrope medicijnen kunnen een interactie aangaan met THC (tetrahydrocanabinol).
Psychofarmaca behoren tot de categorie van geneesmiddelen die inwerken op het psychisch welbevinden. Binnen de geneeskunde worden deze middelen toegepast om psychische problemen te stabiliseren dan wel te verbeteren. Bijvoorbeeld: anti-depressiva, w.o. SSRI’s, Mao-remmers en tricyclische anti-depressiva), anti-psychotica, maar ook rustgevertjes en slaapmiddelen.