Verdunt/verdikt wiet je bloed?

Ivm met een operatie as maandag mag ik 10 dagen ervoor niet roken of nicotine pleisters etc gebruiken ivm dat je bloed verdunt.

Nu vraag ik me af als je puur wiet rookt, dus zonder chag of cigarettenspul erin of je bloed dan verdunt of misschien verdikt of doet het niks?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13K

Het beste antwoord

Nee, cannabis verdunt of verdikt je bloed niet.

Het kan wel voor een lagere bloeddruk zorgen en het lijkt me raadzaam om morgen even contact op te nemen met de betreffende polikliniek om aan te geven dat je geen tabak rookt, maar wel cannabis gebruikt.
Hoe meer men in het ziekenhuis weet over je fysieke (en psychische) gesteldheid, hoe beter ze je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wiet is geen bloedverdunner. Maar het heeft wel enige invloed op de bloeddruk. Het kan deze namelijk tijdelijk verlagen, zodat je duizelig kunt worden als je op een stoel zit en plotseling opstaat. Als je echter dagelijks en veel blowt dan verhoogt dit op den duur je bloeddruk.

Mensen die rond een operatie roken, of tabaksproducten of nicotineproducten (zoals nicotinepleisters en -kauwgom) gebruiken, hebben een groter risico op complicaties zoals het afsterven van de huid en slechtere wondgenezing. Verder kan roken een negatief effect hebben op de anesthesie en het herstel daarvan, met hoesten en eventueel een verhoogd bloedingsrisico als gevolg.
Amadea