Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang is de afkickperiode van een verslaafde cocaïnegebruiker?

Dus hoe lang duurt het tot dat je weer helemaal clean bent.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tot je helemaal weer clain bent, duurd tot een jaar of anderhalf.
Succes.

Toegevoegd na 26 minuten:
zie ook bron.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/41475-cocaine-hoe-kom-je-er-weer-vanaf.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De rest van je leven. Je zult net als een alcoholverslaafde steeds de neiging hebben om terug te vallen. Dus je moet mentaall erg sterkin je schoenen staan,wil je het redden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lichamelijk ben je snel weer clean, je lichaam vraagt er niet om, maar je geest.
even goed doorbijten, afleiding zoeken en weerstand bieden, dan is het in een paar weken gepiept.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb drie jaar lang zwaar gebruikt.
bovenstaande zeg ik dus uit eigen ervaring.
ben inmiddels 15 jaar clean.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld net andersom zeker. Hard drugs is lichaamlijk verslaafd. En softdrugs is geestelijk..
Rieneke1
14 jaar geleden
nee babyfaced, dat kan je niet generaliseren.
heroine is lichamelijk wel zwaar verslavend bijvoorbeeld, maar coke niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar, maar bij coké wil je lichaam steeds meer hebben. En niet je geest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar, maar bij coké wil je lichaam steeds meer hebben. En niet je geest...
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb dat anders ervaren.
Rieneke1
14 jaar geleden
mag ik vragen waar dat minnetje voor is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is echter niet van mij rieneke ¿
Rieneke1
14 jaar geleden
dat dacht ik ook niet hoor babyfaced.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus 1 volhouden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Riekeke.
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
hoi skusme, ben je er weer?
ik begon je te missen :)
Er zijn twee soorten afhankelijkheid bij coke, naar mijn mening... De fysieke is niet zo moeilijk te beteugelen, die is er niet zo... Maar het gevoel van euforie van ik kan elk mens de baas, dat is meer hardvochtig... Dat is in mijn ervaring meer persistent en dus ook lastiger vaarwel te zeggen... Verder is de portemonnee ook een mooie reden om ermee te stoppen, dus dat motiveert ook goed...

Maar ik kan je echt niet zeggen hoe lang dat is omdat het persoonlijk is en hangt af van hoe lang heb je het al gebruikt en zo...

Ik was er meteen vanaf, maar dat was ik met alle drugs die ik ooit gebruikt heb, dus hier zie je weer hoe persoonlijk dat het is...

Bewustzijn van wat je doet, versnelt wel enorm...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lichamelijke ontgifting gaat redelijk snel, maar de geestelijke afhankelijkheid overwinnen is een veel langere weg. Het duurt een hele tijd vóór je gedachten clean zijn, want de verslaving speelt een hele tijd dóór (het liegen, de uitvluchten, het jezelf voor de gek houden dat je het in de hand hebt, de stress om te zorgen dat je 'genoeg' in voorraad hebt, het cirkeltje van je gedachten over het verstoppen van je verslaving, en wanneer je tijd voor jezelf en je dosis hebt) - je hebt in een andere wereld gezeten terwijl je verslaafd was, en pas als je met bevreemding naar jezelf-zoals-je-was kijkt, begin je geestelijk clean te worden, en kan je hard gaan werken aan het inhalen van de verloren tijd....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding