Is hasj een probleem in Islamitische landen?

Wat zegt de Islamitische wetgeving hierover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De Sharia verbiedt alle verdovende middelen inclusief alcohol. Dat verbod is al ruim 1400 jaar oud.
Een probleem? In dat opzicht wel, want deze wet wordt in alle Islamitische landen met voeten getreden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry als het dom overkomt, maar wat bedoel je met "met voeten getreden"? Bedoel je daarmee dat ze er lak aanhebben of juist het tegenovergestelde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat betekent dat de wet word overtreden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets met voeten treden betekent er aan voorbij gaan, letterlijk er overheen lopen.. en dan zijn we weer bij over-treden ;-) -er is niks doms aan iets niet weten-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent meer dat de wet aan de laars wordt gelapt. Om even in de beeldspraak van voeten te blijven ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zie ik menige moslim zijn lichaam geweld en schade aandoen met tabak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ze hebben er zowel daar als hier lak aan?

Andere antwoorden (1)

Niet in elk land is de sharia he..maar ik ben flink elke dag lekker aangeschoten geweest en een paar keer lekker als een lammetje van eerste klas hasj een paar keer in tunesie..toen nog met die dictator ben ali :-)