Is er ooit een wetsvoorstel geweest om sigarettenverkoop te verbieden?

Toegevoegd na 28 seconden:
Ik bedoel behandeld in de Tweede Kamer

6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet dat ik weet is er ooit een wetsvoorstel geweest met zulk een drastische maatregel.
Staatssecretaris Van Rijn heeft in een brief aan de Tweede Kamer geschreven dat de verkoop van sigaretten in de horeca pr 2022 wordt verboden.Supermarkten en tankstations moeten zorgen al per 2020 maatregelen nemen dat rookwaar uit het zicht van de klanten ligt.
Reddie
6 jaar geleden
Nee, wij hebben geleerd van Amerika.
Een verbod leidt alleen maar tot illegale handel, en daarmee tot criminaliteit.
Zie de drooglegging en het huidige drugsbeleid in Amerika.

Antwoorden (1)

Nee, een direct wetsvoorstel om tabaksverkoop te verbieden is er niet geweest. Wel zijn er veel voorstellen geweest om roken te ontmoedigen. Bekende voorbeelden hiervan zijn de leeftijdsverhoging en dr verplichte ontmoedigende waarschuwingen. Daarnaast is er ook een aparte wet voor tabaksverkoop, deze kun je hier vinden; http://wetten.overheid.nl/BWBR0004302/2017-07-01