Hoe kan je zelf tabak maken voor de waterpijp (shisha)

Ik wil graag zelf tabak proberen te maken omdat het zo duur is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Hier vind je instructies hoe je tabaksplanten kunt kweken: http://home.kpn.nl/r.mveloo/tabak.htm
De gedroogde en versneden bladeren zou je dan moeten vermengen met zelfgemaakte melasse van suikerriet en eventuele aroma's.
Ik denk dat het erg veel werk is en dat je uiteindelijk met kant-en-klare tabak kopen misschien voordeliger uit bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is mogelijk maar het hele proces van kweken tot verwerken is best ingewikkeld vergt wel enige kennis van drogen en vochtigheidsgraad.
Dus voor dit is gelukt ben je wel wat verder. Al met al is kopen goedkoper ook nog dan zelf maken.
Aangezien je geen kilo's kan verwerken in je eentje.