Wat gebeurd er precies als je moet 'happen'.

(Bij de orthodontist voor een beugel)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
4K

Het beste antwoord

op het volgende filmpje word het heel goed uitgelegd en zie je ook hoe het word gedaan kijk maar even..

http://www.youtube.com/watch?v=Oae9fUFheAE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je krijg een soort van ijzeren lepel in je mond die gevuld is met een soort van pasta. Die wordt tegen je bovengebit gezet en vervolgens goed aangedrukt. Die blijft ongeveer een minuut zitten. Dan wordt die pasta hard en wordt ie er met een soort van wrikkende beweging uit gehaald.
De onderkant gaat op precies dezelfde manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal! En als je beugel er uit mag krijg je die afdruk mee naar huis, ik heb dat gebitje op m'n kast staan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreselijk!
Ik heb een gronische verkoudheid heb het 4 keer moeten doen intotaal.
En alle 4 de keren ben ik bijna gestikt.
Zit zoveel van dat spul in :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uitgelegd. +1
Bij een afdruk maken, wordt een lepel met zachte pasta op je tanden en kiezen geplaatst. Dit duurt zo'n 20 seconden en dan wordt de pasta hard. Dan wordt de afdruklepel weer uit je mond gehaald en zit er in de pasta een mooie afdruk van jouw tanden en kiezen. Dit doen we zowel met de onder- als met de bovenkaak. De afdrukken worden naar het laboratorium gestuurd, zodat ze hiervan een gipsmodel kunnen maken.