2x tandvleesontsteking in 1 maand tijd,tandarts ziet geen oorzaak

3 weken terug heb ik een heftige tandvleesontsteking gehad.
Antibiotica, chloorhexidine gehad en aanstipvloeistof en veel paracetamols,foto gemaakt niks te zien.
was na een week weg en nu 2 weken later weer terug.
zelfde symptomen.
tandvlees bloed niet alleen heel veel pijn dat doortrekt.
tanders verwijs me naar de huisarts,omdat er niks op de foto te zien was.
Huisarts stuurt e weer naar tandarts waar ik morgen naar toe moet.
Wat kan het zijn????
(er zit wel een vulling in de buurt van de onsteking)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Onze huisarts stuurt ook door naar de tandarts in zo'n geval. Daar is de tandarts dan weer blij mee, die zegt dat huisartsen zo'n algemene opleiding hebben genoten dat ze te weinig weten van het kaakgebied om tandheelkundig advies te geven...

In jouw geval zou ik zeggen: vraag een verwijzing naar de kaakchirurg. Heb je dokter en tandarts ineen. En hij kan veel diepgaander onderzoek doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan soms van een hele ander plek komen, zoiets heet weerpijn, dus stel dat je kies linksonder pijn doet kan de boosdoener helemaal rechts zitten, laat een fotosessie maken van heel je mond zo kom je er eerder achter waar het probleem zit....succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan het zijn? Algemene lage weerstand. Of niet flossen / tandenstrokers gebruiken (Vuilophoning tussen de tanden). Slecht poetsen (Tandvlees meot je ok poetsen).
De mogelijkheden zijn legio. Gelukkig heb meer vertrouwen in internat dan in zowel de huisarts als tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar een parodontoloog dat is een gespecialiseerde tandarts op het gebied van tandvlees problemen