Welk percentage van de mensen poetst niet-elektrisch, en wat zijn de redenen om met een niet-elektrische borstel te poetsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je aan een onderzoekje bezig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee hoor! Ik stond gister m'n tanden (electrisch!) te poetsen, toen ik me afvroeg waarom mensen nog met de hand zouden poetsen: Het is immers een feit dat electrisch poetsen het gebit een stuk schoner houdt. Daar kan geen tandenborstel tegenop. Vandaar de vraag.

Het beste antwoord

Ik heb ze alle twee,maar toch pak ik liever de gewone.
doordat deze niet trilt heb ik meer gevoel bij het poetsen.
Je kunt hem als het ware meer sturen of richting geven in je mond.
En als ik zo kijk in winkels waar tandenborstels verkocht worden,dan is het aanbod nog steeds erg groot.
Ik schat dat zeker 50% of meer nog gewoon met een ouderwetse tandenborstel poetst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik houd niet van zo'n 'trilbibber' in m'n mond. Ik schat 50/50%.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het percentage zou ik niet weten, maar ik wil altijd ff snel poetsen en onze elektrische borstel gaat op tijd xD

Maar over een paar jaar denk ik dat dat percentage wel hoger is, kwestie van gewenning denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een elektrische tandenborstel, maar ik gebruik meestal de gewone tandenbostel.
simpelweg omdat ik hem steeds vergeet om op te laden, en dan maar snel even met de hand poesten

bijna iedereen die ik ken heeft wel een elektrisce maar vaak als iemand even snel wil toch de handborstel gebruikt
13 jaar geleden
Bijna 60% van de bezoekers van het Gezondheidsplein heeft een elektrische tandenborstel volgens een enquête op die site. Maar zelf behoor ik tot de personen die gewoon met de hand haar tanden poetst. In de eerste plaats omdat er al zoveel elektrische apparaten in huis zijn, en het voor zo'n simpele handeling als tandenpoetsen helemaal niet nodig is en ook (vrijwel) geen tijdwinst oplevert. In de tweede plaats omdat ik zelf wil bepalen hoe groot de druk is die ik op mijn tandvlees uitoefen, en omdat ik geen brommende geluiden vlak bij mijn oren apprecieer.
Amadea
13 jaar geleden
Over het percentage is denk ik geen zinnig antwoord te geven; ik denk dat elektrische poetsers eerder een enquête beantwoorden dan manuele.
Zelf doe ik het met handkracht (ik mankeer toch zeker niets aan mijn handen?).
De elektrische tandenborstel doet het niet beter dan een gewone en is zoiets als een scootmobiel voor de wandelaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet precies. Maar uit wetenschappelijk onderzoek is wel gebleken dat mensen met een elektrische borstel opzich niet beter poetsen als mensen met een gewone borstel. Wel is het zo dat mensen die elektrisch poetsen toch op de een of andere manier meer gemotiveerd zijn als handpoetsers en schaffen eerder een duur apparaat aan.