Is rauwe melk beter voor je gebit dan gewone melk?

Een boer die ik ken zegt dat.

9 jaar geleden
in: Gebit
Amadea
9 jaar geleden
Er zijn alleen twijfelachtige sites te vinden die dat bevestigen. Van Weston Price en dergelijke.
Ritsuka
9 jaar geleden
er worden heel veel goede eigenschappen aan rauwe melk gegeven, maar het is nooit echt wetenschappelijk onderbouwd.
Je hebt alleen een iets hoger risico op infecties, omdat het niet gepasteuriseerd is (hoewel je dit wel zelf kan doen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea: iets verder kijken, vooral in het Engels is er veel. @Ritsuka: uitgaande van goeie melk: niet correct. Goeie rauwe melk bederft namelijk niet maar wordt natuurlijk zuur en blijft dan eetbaar. Als je het zelf gaat verhitten is het niet rauw meer..
Ritsuka
9 jaar geleden
rauwe melk bederft echt wel, ik had het een keertje gehaald en ik moest het weggooien na een paar dagen.
Amadea
9 jaar geleden
@Jackd: waarom geef jij dan geen antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan was het geen goeie rauwe melk.
(want dat is 1 van de beste manier om melk te testen) goeie melk komt van koeien die o.a.:
-voornamelijk gras eten
-buiten lopen
-niet of nauwelijks antibiotica krijgen antwoord op de vraag: Ja
http://www.succesboeken.nl/boeken/9789079872602/Genees-tandbederf
(er is een deel gratis te lezen)

Het beste antwoord

Het is waar dat in rauwe melk alle van origine aanwezige bacterien en voedingsstoffen nog aanwezig zijn en dat deze bij zowel gepasteuriseerde als gesteriliseerde melk minder zijn. Of dit ook echt significant verschil maakt voor je gebit weet ik niet, maar het kan zeker uitmaken