Er schijnt een onzichtbare beugel te zijn, maar werkt dat echt goed of is het geldklopperij? En weet iemand ook hoe duur die zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.5K
niko
12 jaar geleden
beugel voor wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beugel voor je tanden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, beugel voor je tanden.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nachtbeugel is misschien ook een optie.
aangezien je dat ook niet ziet ..

Het beste antwoord

Het is mogelijk om bij een slotjesbeugel witte slotjes te nemen in plaats van metalen. Dat zie je - zeker op afstand - een stuk minder goed. Het gaat wel verkleuren na verloop van tijd, al verschilt dit erg per persoon. Het is zeker duurder dan metalen slotjes, ik weet niet hoeveel. Veel orthodontisten zijn er geen voorstander van trouwens, ze zijn minder stevig geloof ik.

Verder is het in sommige gevallen mogelijk om de slotjes achter in plaats van voor de tanden te plaatsen. Dit wordt zeer zelden gedaan, omdat de slotjes vaak loslaten doordat je erop bijt, je er veel meer hinder van hebt bij het eten, en je tanden kapot kunnen gaan doordat je steeds op de slotjes bijt.

Daarnaast heb je de zogenaamde 'onzichtbare' beugels. Dit werkt met doorzichtige aligners die je over je tanden schuift. Ook dit kun je natuurlijk van dichtbij wel zien, écht onzichtbaar is het nooit. Deze methode is wel stukken minder zichtbaar dan een gewone beugel. Elke twee weken gebruik je een nieuwe aligner, zo ga je steeds meer richting de gewenste stand. Ik weet niet of ze geschikt zijn voor elk type afwijking trouwens. De aligners moet je uitnemen als je wilt eten, drinken, of poetsen.

Kosten zijn volgens de site in de bron vergelijkbaar met gewone orthodontische behandeling, vanaf 3000 of 4000 euro. Volgens mij is dat toch 1,5 tot 2 keer duurder dan een gewone beugel. Daarbij zul je er reiskosten bij moeten rekenen, tenzij er net toevallig een orthodontist bij je in de buurt zit die hiermee werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor dit uitgebreide antwoord..

Andere antwoorden (1)

Iemand uit mijn klas heeft slotjes die je bijna niet ziet, dus het zijn gewoon normale slotjes maar dan in de kleur van je tanden:) dus het bestaat