waarom doet kauwen en tandenpoetsen pijn?

Gisteren kreeg ik na het drinken van wat wijntjes pijn in mijn kies bij het poetsen. Het doet nu nog steeds pijn maar alleen als ik eet of mijn tanden poets. Hoe kan dat en wat kan ik er tegen doen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Wat overigens ook nog apart is, is dat ik ca. 1,5 week geleden naar de tandarts ben geweest en er niks aan de hand was op overgevoelige tanden na.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kan door de wijn een beetje glazuur weg zijn gebeten. Dit kan zorgen voor een zwak en gevoelig plekje. Zou na 2 dagen over moeten zijn.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is die wijn toeval, maar heb je of een beginnende ontsteking of een gaatje. Wat je er aan kunt doen: afspraak maken bij de tandarts voor controle
9 jaar geleden
Kijk even of er niet iets tussen je tanden is gaan zitten. Het kan zijn dat er iets hards in de wijn zat en dat het bij een slok tussen je tanden is gaan zitten. Kijk ook even of je iets kan zien bij je tanden en/of tandvlees. Als je niets ziet maar de klacht over 3 dagen nog steeds niet over is raadt ik je aan om een afspraak bij de tandarts te maken. Misschien weet de tandarts wat het is, en of er wat tegen te doen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zat indd ook al net te kijken en kwam
erachter dat er een deukje/gaatje zit op het hoekje van mijn kies. Als ik daar in por met een tandenstoker is dat niet heel fijn. Maar het doet geen pijn bij drinken ofzo. Alleen het eten van harde dingen en tandenpoetsen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is het waarschijnlijk gewoon een gaatje, laten vullen bij de tandarts dus!
Teruggetrokken tandvlees kan voor gevoelige tandhalzen zorgen. Er ontstaat dan bij eten en drinken soms direct contact met de zenuw. Mijn tandarts raadde mij aan om Elmex Sensitive te gebruiken want ik had ook plotseling last van kiespijn zonder dat ik gaatjes oid had. Binnen twee dagen had ik nergens meer last van dus dat is volgens mij wel een aanrader.