Alle lichaamssappen hebben wel een functie, maar welke positieve eigenschap kan je tandplak toeschrijven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (5)

Ten eerste is tandplak geen lichaamssap, want het komt niet uit je lichaam.

Tandplak ontstaat door aangekoekte etensresten. Het heeft totaal geen functie, laat staan een positieve.

Tandplak vorm na een tijdje tandsteen, doordat bacteriën een geweldige voedselbodem hebben. En tandsteen is heel slecht voor je tanden en tandvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen positieve, het is vies en bovendien slecht voor je gebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het positieve wat ik bij tandplak kan bedenken dat je enorm uit je mond ruikt alsof je een dood vogeltje hebt gegeten en jou dus een indicatie geeft om je tanden eens goed te poetsen.
Als je regelmatig je tanden en kiezen flost en goed poetst zal je nagenoeg geen last hebben van tandplak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat tandartsen de enigen zijn die hier positieve eigenschappen uit weten te halen: meer kans op gaatjes, is meer geld voor hen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tandplak is geen lichaamssap.
in iets dat wel een lichaamssap is, namelijk ons speeksel, zit juist een enzym om tandplak af te breken.