Hoe weet ik of ik een tandvleesontsteking heb?

Ik heb nu al 4 dagen last boven mijn kies, bij het tandvlees. Het voelt alsof er een hele grote blauwe plek zit ofzo. Zover ik kan zien, ziet het er niet heel anders uit dan normaal, maar het doet wel zeer bij sommige bewegingen en als ik erop druk of tandenpoets. Nu zeggen veel mensen dat het tandvleesontsteking is, maar ik weet het niet zeker, omdat mijn tandvlees niet heel erg donkerrood is en het bloed ook niet. Is dit dan wel tandvleesontsteking? En wanneer moet ik naar de tandarts gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan pas maandag of woensdag naar de tandarts....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb na 4 weken nog steeds dat het tandvlees klopt ,bij de implant,maar de tandarts zegt dat het normaal is,moet slijten

Antwoorden (2)

Het klinkt eerder als een ontsteking in je wortel, of iets dat onder je tandvlees is gekomen. Is het in de 4 dagen erger geworden of gelijk, dan zou ik even langs de tandarts gaan. Als je het idee hebt dat het minder aan het worden is dan kan je nog even wachten. Je kan ook altijd telefonisch advies aan je tandarts vragen!
Mijn moeder heeft trouwens eerder iets soortgelijks gehad, dat bleek uiteindelijk een abces te zijn onder haar tandvlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk toch aan een tandvleesontsteking,zou enige dagen mond spoelen met een ontsmettend mondmiddel en de kans is groot dat dan alles voorbij is.