Welke tandarts moet ik nu geloven?
Ik was vandaag bij de tandarts geweest en zij gaf aan dat ik geen gaatjes heb maar wel beter op mijn mondhygiëne moet letten. Vorige week was ik ook bij een andere tandarts geweest en zij gaf aan dat ik wel 1 gaatje heb die gevuld moet worden. Welke tandarts moet ik nu geloven?
Als de röntgenfoto niet vanuit de goede hoek genomen is, kan het zijn (zeker bij een klein gaatje) dat er niets te zien is. Ik zou de foto van tandarts 1 opvtagen, dat de tandarts aan jou laat zien waar het gaatje zit en met de foto naar tandarts 2 gaan en te vragen wat tandarts 2 vindt. Wellicht dat je daardoor meer informatie krijgt.
Het beste is een tandarts die jou volgt. Hij of zij kan de foto’s van jouw gebit vergelijken met voorgaande foto’s. De tandarts ziet dan ook of het gaatje gestopt is.
Heb je geen vaste tandarts, wordt het lastiger. De één zal een beginnend gaatje meteen vullen, de ander niet. Het ligt ook nog aan de apparatuur van de tandarts. De één heeft alleen kleine foto’s, de ander ziet een tand groot op het scherm (kun je ook beter oordelen hoever het gaatje is).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.