Hoe hard moet ik minimaal poetsen?

Mijn elektrische tandenborstel geeft een signaal wanneer ik teveel druk uitoefen tijdens het poetsen.

Hij laat me echter niet weten wanneer ik te *weinig* druk uitoefen.

Hoe weet ik nu of ik niet te weinig druk zet tijdens het poetsen? Moet ik zoveel druk zetten dat de tandenborstel nét niet aangeeft dat ik teveel druk geef? Of moet ik daar ruim onder blijven? Maar hoe ruim dan?

Cryofiel
7 maanden geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Dat is niet in zijn algemeenheid te zeggen, dat verschilt per elektrische borstel en is afhankelijk van draaisnelheid, grootte van de borstelkop, stijfheid van de haartjes, draaisnelheid etc.
Dat zul je dus op het gevoel moeten doen.
Alternatief is om te investeren in een echt dure borstel, zoals de Oral-b IO.
Die geeft met een rood lampje aan als je te hard drukt, en geeft groen licht bij een juiste druk.
7 maanden geleden