2 verstandskiezen weg, en de andere 2 dan?

Ik heb een paar dagen geleden de linker bovenste, en onderste verstandskiezen laten trekken. Eigenlijk hoefde alleen de onderste getrokken te worden omdat deze dwars lag, maar de kaakchirurg besloot ook nog even de andere te doen..

Vervolgens raadde hij aan dat ik niet te lang wacht met een afspraak maken voor de 2 aan de rechterkant.

Ik weet dat dit meestal uit voorzorg is, maar ik wil dit eigenlijk niet nog eens meemaken als het niet nodig is.

Een vriend van me had ook last van 1 verstandskies, heeft vervolgens deze ene kies laten trekken en de overige 3 zitten er nu nogsteeds, zonder problemen.

Het liefst wacht ik tot september, dan heb ik weer controle bij de tandarts. En dan hoor ik bij hem wel of de andere twee er ook uit moeten.
Maar is dit ook verstandig?

Aan de ene kant begrijp ik dat de kaakchirurg ze het liefst gelijk alle 4 wegheeft voordat ik met problemen aan kom zetten, aan de andere kant vind ik het juist weer niet fijn dat ik nog eens met een opgezwollen kop & pijn rondloop, alleen maar omdat ze uit VOORZORG weggehaald moesten worden..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.6K

Het beste antwoord

Verstandskiezen verwijderen is alleen zinvol als ze je werkelijk problemen geven. Is dat niet het geval, dan zou ik ze fijn laten zitten. Wacht rustig tot je weer bij de tandarts moet verschijnen en vraag hem naar zijn mening.
Mijn verstandskiezen zaten op mijn kauwspieren, kijk dat is lastig als je mond niet meer open kan. Maar als ze zich fatsoenlijk gedragen is er geen enkele reden om ze voortijdig te verwijderen. Ja, voor de portemonnaie van de chirurg is het natuurlijk wel fijn.
Bedenk wel, die kiezen zijn van jou en van niemand anders. Laten ze eerst met goede argumenten komen en zo niet, dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten!
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als er niets aan de hand is zou ik eerst de kant waar nu de kiezen worden verwijderd laten genezen. Pas daarna de andere kant laten doen. Het blijft een uiterst vervelende operatie maar als je het in stappen doet kan je in elk geval aan één kant eten. Ik zou gewoon wachten tot september. Mocht er toch een gaan spoken, dan kan je altijd nog eerder laten ingrijpen.