wat zijn de kosten ongeveer van het trekken van tanden en kiezen onder en boven en wordt hier iets van vergoed uit een basisverzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
16.9K

Antwoorden (2)

Het trekken van tanden en kiezen wordt berekend per element.
Eventuele verdoving wordt apart berekend.
En waarschijnlijk wil je ook nog een prothese. Dat wordt ook apart berekend.
Trekken van tand of kies kost ca. € 40. (Mogelijk met kwantumkorting.)
Vanuit de basisverzekering krijg je hiervoor een vergoeding, maar het percentage hiervan is per verzekering verschillend. Informeer aldaar.
Verder is er nog je eigen risico. Dus, tel uit je winst/verlies.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg dus dat alles binnen hetzelfde kalenderjaar gebeurt.
10 jaar geleden
Het trekken kost tussen de 20 en 50 euro per kies + verdoving (ca. 2x à € 13,50).
Als het trekken door een tandarts wordt uitgevoerd, wordt vanuit de basisverzekering niets vergoed.
Mocht het noodzakelijk zijn dat de operatie door een kaakchirurg gebeurt, dan vergoedt de basisverzekering wel (minus eigen risico van € 350,-). De zorgverzekeraar zal natuurlijk controleren of het echt nodig was dat de kaakchirurg de ingreep verrichtte.

Als alles in één keer gebeurt, kom ik op internet prijzen tegen van ca. € 1000,-.
SimonV