Hoe lang duurt een tandvleesontsteking wanneer je het behandeld?

Hoelang duurt tandvlees ontsteking? als je 2 keer per dag poets en 1 keer per dag tanden doet flossen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
23.1K

Antwoorden (1)

Om te beginnen: er is geen wetenschappelijk bewijs dat flossen werkt. Het is zinloos, tenzij je het goed doet - maar dat doet bijna niemand. De Amerikaanse regering heeft het advies om dagelijks te flossen ingetrokken. Wetenschappers van het Academisch Centrum voor Tandheelkunde Amsterdam vinden het terecht dat het advies is ingetrokken.
Ze raden wel aan om andere methodes te gebruiken voor het reinigen tussen de tanden: gebruik bijvoorbeeld ragertjes en stokers. Anders blijft er vuil achter die de ontsteking erger kan maken. De ontstoken plek poetsen en schoonmaken met een ragertje kan pijn doen, maar dat is helaas wel noodzakelijk.

Als je de betreffende plek goed schoonhoudt, kan de ontsteking binnen een paar dagen verdwenen zijn.
Maar als je pech hebt kan de ontsteking weken duren. Spoelen met een mondspoelingsdrank die geen goede bacteriën doodt kan dan wonderen doen (Bijvoorbeeld Oxyfresh).
Daarnaast kan de tandarts de tandvleesontsteking behandelen door het grondig reinigen van de tanden, om plaque en tandsteen te verwijderen. Zo wordt een ophoping van bacteriën te voorkomen en kun je je gebit gemakkelijker schoonhouden.
Sterkte!
SimonV