Waar in de mond bevinden zich de meeste bacteriën?

Voor mijn profielwerkstuk doe ik een experiment waarbij in speeksel/vocht uit de mond ga laten kweken op een voedingsbodem. Ik neem speeksel af voor en na het tanden poetsen. Ik wil dan proberen aan te tonen dat de bacteriekweek is afgenomen. Nu wil ik het speeksel op een plek in de mond halen (met een wattenstaafje), ik vraag me alleen af waar ik dit het beste kan doen?
Alvast erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.5K
erotisi
6 jaar geleden
Bacteriën kunnen zich hechten aan het speeksel, aan de tanden, aan de tong , aan het tandvlees en aan de wangen. Sommige bacteriën kunnen zich ook hechten aan andere bacteriën. http://www.mcveel.nl/bacteriele%20mondflora.html

Antwoorden (1)

Tussen je tanden en kiezen, in de zogeheten tandplak.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke danku, ik me alleen af of er ook nog een speciale plek is. Dus bijvoorbeeld de voortanden of achterkiezen misschien. Ik zat zelf ook nog te denken aan de tong.
Amadea
6 jaar geleden
Tandplak nestelt zich op allerlei plekken in en tussen het gebit. Het blijft vooral zitten op de plekken waar het minst goed gepoetst wordt. Dus het hangt van de poets-, floss- en stokertechniek van de betreffende persoon af op welke plaats dat nou precies zal zijn.