Hoe komt het dat er bij mijn kinderen losse stukken kies doorkomen?

Ze hebben allebei een paar keer losse stukken tand gehad die lijken door te komen als een grote mensen tand maar het zijn maar kleine stukjes, laatst een los stuk van 2 x 2 mm, er Is niet eerder een kies getrokken dus het kan geen restje kies zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk heeft het kind een tandvleesontsteking, waardoor het tandvlees loslaat en de kies loskomt. Ook kan het zijn dat het kind een onderbeet heeft, waardoor de kies niet goed in de kaak past. Een andere mogelijkheid is dat het kind een aangeboren afwijking heeft waardoor de kies niet goed is aangelegd. Het is belangrijk om een tandarts te raadplegen om de oorzaak te achterhalen.
Bronnen:
een maand geleden