Is vodka slecht voor je gebit?

Want in principe is het gewoon water met alcohol, en zou het eigenlijk juist ontsmettend moeten werken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Het beste antwoord

vodka is niet slecht voor je gebit,
maar als je het als mondwater wilt gebruiken, heeft het weinig zin. mythbusters, dat programma van discovery channel hebben geprobeerd wat voor alternatieven er zijn voor mondwater, en vodka blijkt niet te ontsmetten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alcohol schijnt met name heel slecht te zijn voor je tandvlees, het gaat ontsteken en zich terugtrekken door een te veel aan alcohol. Hierdoor vallen je tanden uit. Water met alcohol is dus juist niet goed om je gebit te ontsmetten.

Verder wordt beweerd dat alcohol toch een oplossende werking op het tandglazuur heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In vodka zit ook veel suiker. Lijkt me niet goed voor je gebit.