Fluoride vrije tandpasta b.v. die van paradontax, kan die ook gebruikt worden voor alle leeftijden? Dus vanaf nul jaar?

Want bij tandpasta gaat het toch per leeftijd omwille van het fluorgehalte of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (1)

Ik zou niet weten waarom je fluoridevrije tandpasta aan een kind zou geven want een kind heeft juist fluoride nodig in de tandpasta: "Fluor maakt de tanden harder en sterker. Het voorkomt hierdoor tandbederf. De tanden en kiezen nemen de fluoride op uit bijvoorbeeld de speciale peutertandpasta. Wanneer je regelmatig (2x per dag) de tandjes van je kindje poetst, is het niet nodig om extra fluortabletjes te slikken, tenzij de tandarts of mondhygiënist anders adviseert.
De juiste hoeveelheid fluoride voor een peutertandpasta is 0,05 tot 0,075%.

Verder zou ik niet weten waarom je tandpasta van ruim 4 euro de tube zou gaan gebruiken voor kinderen dus een financieel voordeel is het ook al niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn mening is dat we fluor niet nodig zijn in tandpasta
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat geldt niet voor kinderen rietje! Ze mogen niet zoveel fluor als wat er in tandpasta voor volwassenen zit maar dat komt omdat ze minder lichaamsgewicht hebben maar als je geen fluortabletten geeft hebben ze echt wel wat nodig: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=6343