Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is vaak je tandenpoetsen slecht voor je ?

Mijn vriendin poetst haar tanden gemiddeld 4 keer per dag.

Mijn lijkt dit wat veel en vermoed dat ze haar tanden beschadigd door het vele poetsen. Is mijn vermoeden/ongerustheid terecht ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

4 keer tandenpoetsen is redelijk veel en het kan zeker schadelijk zijn. Je tandvlees krijgt iedere keer weer een opdonder, wat voor schade kan zorgen. Ook wanneer je je tanden poetst direct nadat je iets zoets heb gegeten of gedronken hebt, poets je dat zoete er als het ware ''in'', wat je tanden en glazuur aan kan tasten. En glazuur wat weg is, komt niet meer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ligt eraan wat ze van tevoren heeft gegeten..als ze zoet eet en of zure dingen is het niet onverstandig...
ik poets mijn tanden 3 maal daags..en soms ook 4 keer ..ligt eraan wat ik op heb..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet goed om heel vaak te poetsen

want je kan een laagje wegpoetsen wat je tanden nodig hebben. als je het maar niet vaker dan 4x gaat doen.

zelf doe ik het 3x want hou niet van eten tussen mijn tanden ofzo :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op de vorige antwoorden. Veel mensen hebben last van een poets trauma. Dit kan ontstaan als je een borstel hebt met te harde haren of op je tandenborstel te hard duwt. En dus ook bij vaak poetsen. Je zorgt er dus voor dat je tanden te hard slijten en dat is oon niet goed.Ze zou bijv ipv een keer per dag meer poetsen een keer kunnen vervangen door flossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet hard drukken want dat beschadigt je tandvlees dat zich dan terugtrekt wat slechts is voor de tandhalzen.
Elektrisch poetsen en dan de borstel vasthouden als een pen, zodat je niet te veel druk kan uitoefenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je te vaak poetst kan het zijn dat je teveel fluoride op een dag binnen krijgt. Fluoride is waarschijnlijk schadelijk voor de hersenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich niets mis mee. Wel uitkijken dat ze het tandvlees niet teveel prikkelt met de borstel. Verder geeft het haar waarschijnlijk een lekker fris gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding