Hoe ziet een ''noodvoorziening'' brug eruit (tandarts)?

Morgen krijg ik voor in mijn tanden een noodvoorziening totdat mijn definitieve brug klaar is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ziet het er een beetje goed uit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
6.8K

Antwoorden (1)

Noodvoorziening
Voor uw comfort en ter bescherming van de afgeslepen tand of kies, maakt de tandarts een noodvoorziening (tijdelijke brug). Deze noodbrug voorkomt komt dat de tand/kies, die geen contact meer met andere tanden of kiezen heeft gaat uitgroeien of van stand gaat veranderen. Als dat zou gebeuren, zou de nieuwe brug niet meer goed in de mond kunnen passen. Eet geen harde of kleverige producten met de noodbrug. Deze is hier niet op berekend. Het is verstandig om bij breuk of losraken van een noodvoorziening contact op te nemen met uw tandarts.

Onderstaande afbeelding toont aan hoe een brug geplaatst wordt en hoe deze eruit ziet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afbeelding wil niet uploaden. . .