Ik ben allergisch voor alle tandpasta, en ook zout heb veel voedsel allergien. Wat kan ik nu het beste doen om mijn tanden gezond te houden?

gwn flossen, dan met water goed spoelen met tandenborstel???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
3K
Amadea
7 jaar geleden
Heeft jouw tandarts daar geen advies voor gegeven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Allergisch voor zout? (of voor een toevoeging?) Spoelen met zwak H2O2 (waterstofperoxide, 1,5 a 3%), dat is ook bij de apotheek te koop als mondspoel vloeistof (NIET doorslikken en met water naspoelen, eventueel zacht borstelen)
Amadea
7 jaar geleden
Heb je trouwens ook Paradontax zonder fluoride, Urtegram Weleda, en Logona tandpasta geprobeerd?
Ritsuka
7 jaar geleden
Voor welk ingredient uit tandpasta ben je allergisch? En ben je allergisch voor NaCl?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
allergisch voor tandpasta ? Dan wordt het vooral niet snoepen, veel water drinken en veel spoelen...maar ik zou even overleggen met de tandarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is de allergie voor tandpasta door een arts vastgesteld of is dat je eigen vermoeden? En als het je eigen vermoeden is, waarom denk je dat dan?
Mocht het wel door een arts zijn vastgesteld, voor welk bestanddeel ben je dan allergisch? tandpasta is namelijk niet één stofje, maar een mengsel van vele. Waarom denk je dat je allergisch bent voor zout? Dat is medisch gezien namelijk compleet onmogelijk. Of wordt het strak omschreven begrip 'allergisch' hier op een andere manier gebruikt? Dan moet er misschien even uitgelegd worden wat er wél bedoeld wordt.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of je niet tegen gewoon keukenzout kan of ook andere zouten als Himalayazout en Keltisch zeezout. Anders zou je daar zelf iets mee kunnen maken, een mengsel of een sole. Ook een mengseltje met zuiveringszout, tegenwoordig vaak baking soda genoemd en kokosolie. Zelf geen ervaring met dit soort dingen maar genoeg informatie over te vinden op internet.
Als je het helemaal zonder - al dan niet zelfgemaakte - tandpasta wil doen zou je een ionische tandenborstel kunnen overwegen, die op zonne-energie werkt. Dan poets je zonder pasta en ontstaat er tijdens het poetsen een schuim, door de ionische werking.
Verder zou oilpulling kunnen werken maar ik denk dat je dan toch aanvullend wat moet poetsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Himalaya zout en zeezout is ook gewoon NaCl, alleen dan met kleine hoeveelheden vervuiling van andere mineralen en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zitten echter geen toevoegingen in zoals antiklontermiddel.
Niet doorslikken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als dit serieus bedoeld is, is dit mogelijk zelfs een gevaarlijk antwoord. Als het grappig bedoeld is dan zou ik het verwijderen voordat een mod het doet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk is dit een serieus antwoord, wie ben jij om te bepalen of dit antwoord correct is? Een antwoord is een antwoord, zelfs al het niet correct zou zijn, of loop er ergens een goeievraag "God" rond die bepaald wat juist is en wat niet???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een allergische reactie kan al optreden bij aanraking met de huid.
Contact met slijmvliezen kan in enkele gevallen een anafylactische shock veroorzaken en dat kan dodelijk zijn. Ik zeg niks over goed of fout, zonder extra uitleg vind ik het echter geen waardevol antwoord.
Toothy tabs van de lush gebruiken die gebruik ik elke dag