Heb je gevoel aan de buitenkant van je tanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
2.2K
Ivana
9 jaar geleden
Niet aan je tanden zelf. De gevoelszenuwen zitten in je kaak. Wel als je er met je tong over gaat, dan voel je het in je tong, niet in je tanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je kaak.. Ok dat is nieuw voor mij. Dus als ik met mijn tong over de voortanden ga voel ik alleen mijn tong? Niet de zenuw(prikkels) van mijn voortand?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit geen zenuw in het glazuur en daarom voel je niets.

Het beste antwoord

de zenuwen zitten aan de binnekant van je tanden,
maar als je ze aanraakt geeft dit trillingen door naar de binnenkant.

Je tand voelt dus niet, maar de zenuwen erin ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hoe zit dat dan als het onderste gedeelte van je voortanden pakweg 3mm is afgebroken en hersteld met porselein? Veranderd dit iets aan het doorgeven van de trillingen?