Kan een tandarts een kies in vlees eruit trekken?

Een kies van mij is een paar jaar terug afgebroken en een deel zit in het tandvlees. Sinds kort heb ik een vreselijk kiespijn en is de binnenkant van de kies zwart.

Kan de tandarts de kies eruit trekken of wordt dit gedaan in het ziekenhuis?

7 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Utrecht
7 jaar geleden
Ga naar de tandarts en hij/zij zal het je vertellen. Mogelijk wordt je doorgestuurd naar de kaakchirurg. (is nog gunstig ook want dan betaalt de ziektenkostenverzekering ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ Utrecht, kost je wel je eigen risico.

Antwoorden (1)

ja dat kan met een plaatselijke verdoving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan lang niet altijd, er moet wel iets zijn om de tang nog op te kunnen zetten, naar de tandarts voor beoordeling is het enige juiste antwoord.