Wat gebeurt er bij een eerste afspraak bij de kaakchirurg?

Ik heb binnekort de eerste afspraak, maar wat gebeurt er dan?
Gaan ze meteen kijken en trekken. Of is de eerste afspraak eerst kijken en fotos maken en dan een vervolg afspraak voor het snijden/trekken?

(verstandkiezen)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
6.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
ik ben 1x geweest en toen werd er gelijk kies getrokken. Maar als er meerdere kiezen moeten doen ze het misschien in etappes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er moeten 4 eruit, 1 is zichtbaar, volgens mij de andere 3 nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat de afspraak via een bezoek aan een tandarts zijn gegaan.
Zijn er al foto's gemaakt?
Dan mogelijk meteen (een deel) trekken.
Maar ik zou even bellen en dit vragen. Ook wel belangrijk om te weten of je daarna gewoon normaal naar huis kan of dat je beter thuis gebracht kan worden. Ook de dag na het trekken kan je beter geen belangrijke dingen hebben.
Bij mij is op de dag van een toets en tand getrokken. Dat is echt niet ideaal om met een mond vol watten boven een papiertje te hangen..
Verder nauwelijks pijn gehad trouwens en de toets gehaald. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn fotos gemaakt bij de tandarts, in het ziekenhuis niet.
Het is een doorverwijzing van de tandarts. Dat is wel een goeie om even te bellen. Ik hoop niet dat het meteen gaat gebeuren. Had ik bij een andere tand wel (in gehelemte) moest ik terug komen en dan hoor je dat hij er meteen eruit word getrokken, dat had ik niet verwacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel gehemelte haha.
Maar ik heb gebeld en het is gewoon een behandeling afspraak, dus als ze weg kunnen trekken doen ze het ook meteen.

Het beste antwoord

Jouw tandarts heeft, in overleg met jou, al bepaalt wat er moet gaan gebeuren. Bij de kaakchirurg nemen ze (arts assistent) waarschijnlijk eerst een foto, dan krijg je een verdoving van de chirurg. De arts assistent legt je klaar in de stoel, even wachten tot het inwerken van de verdoving en dan wordt er door de chirurg gehandeld. Voor je het weet ben je alweer uit die stoel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pijn zul je vermoedelijk niet of nauwelijks voelen. Na het uitwerken van de verdoving, uren later, kan het wel een beetje zeuren of pijn doen. De chirurg zal je adviseren welke pijnstillers je daarvoor kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In bijna alle gevallen eerst foto's inventariseren wat is de klacht wat kunnen ( willen ) we er aan doen en wat is het beste voor de patiënt . Bij verstandskiezen indien ze nog niet echt goed zichtbaar zijn altijd foto's . Dan vaak een vervolg gesprek ( afspraak ) met plan van aanval . Behandel plan . Dus vaak 2 x een gesprek dan pas de operatie. Uitzonderingen bij accuut gevaar of als de kies er al half uithangt .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 Is door gekomen en volgens mij de andere 3 niet. Alle 4 moeten ze eruit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn twee aparte kleine operaties vermoedelijk . Succes. .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u.