Is "Prodent tandpaste voor mannen" echt voor mannen?

Die reclame beweert het althans.
Ik bedoel, hoe weet tandpasta nu of hij in een mannen gebit zit...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Volkskrant geeft het een cijfer 1:http://www.volkskrant.nl/dossier-Het-Nieuwe-Eten/tandpasta-speciaal-voor-mannen~a3832340/
Utrecht
9 jaar geleden
Het is pure marketing: blijkbaar zijn er consumenten (mannen) die hier extra voor willen betalen. Behalve de kleur van de tube (en evt. de smaak) is er echt niets speciaals aan een tandpasta voor mannen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Marketing. Man of vrouw maakt niet uit, ik haal vaak mannen douchegel, die ruikt ook lekker en is goedkoper
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verwacht minimaal dat bier hiermee wel lekker is meteen na het poetsen. :-)
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ja, het is echt voor mannen
ook voor vrouwen, trouwens
Erna55
9 jaar geleden
Hiermee kun je je huwelijk redden :
Nu heeft ieder zijn eigen tandpasta, dus ruzie over het dopje op de tube is over.

Het beste antwoord

Het antwoord is nee. De bacteriele samenstelling in de mond van mannen en vrouwen is identiek.
De hoeveelheid fluoride die in tandpasta zit is altijd gelijk, behalve bij kinder en peuter tandpasta, waarbij de hoeveelheid fluoride een heel stuk lager is.
Er zit wél verschil wat werking betreft bij bijvoorbeeld tandpasta's die gericht zijn op specifieke problemen, zowel dentaal als parodontaal. Gevoelige tandhalzen bijvoorbeeld, of parodontitis(tandvleesontsteking). Dan heb je tandpasta die meer gericht is op die problemen. Dus onderscheid maken tussen mannen of vrouwen tandpasta is klinkklare onzin, en alleen maar een reclame stunt om mensen 'gek te maken'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het product, de vormgeving van de tube, de marketing er rond, etc., zal op mannen toegespits zijn, maar de tandpasta zelf is niet specifiek voor een mannengebit. Tanden zijn tanden, er zijn geen verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke tanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Puur marketing voor mannen die zich niet mannelijk genoeg voelen en daardoor van die producten kopen die alleen maar duurder zijn en waar een ander luchtje/geurtje aanzit. Pure onzin