Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

helpt een beugel als je een spleetje hebt tussen je voortanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik kon vroeger kleine frietjes tussen mijn voortanden stoppen, nu alleen nog maar een flosdraadje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
N spleetje of meerdere tussen je voor tanden groeit tijdens de jeugd voor het grootste gedeelte vanzelf naar elkaar toe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat helpt, ik had zelf ook kleine spleetjes tussen mijn boventanden en heb daarvoor een beugel gekregen, je begint heel snel resultaat te zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, doorgaans wel. Een beugel kan diverse zaken aan je gebit veranderen/ corrigeren door een langdurige en geleidelijke werking. Dus een spleetje tussen de tanden zal er doorgaans wel mee te verhelpen zijn. Dit hangt wel af van je leeftijd, hoe jonger je bent hoe makkelijker het zal zijn en er is weinig garantie te geven hoe het er precies uit zal gaan zien. Maar gaat het echt om een klein spleetje dan is een goed resultaat te verwachten. De reacties van patienten (waarbij het niet helemaal naar wens ging) ern de jubeltonen van de tandartsen staan wat met elkaar in contrast. Laat je dus goed informeren over de tijdsduur, het soort behandeling, de kosten. etcetera. En zie de bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding