wat kan ik doen tegen onstoken wang?

Ik heb bijna een week last van een ontsteking aan de binnenkant van mijn rechterwang en het is behoorlijk pijnlijk, maar het trekt wel langzaam weg.
Wat kan ik doen om het proces te versnellen?

Ik gebruik al mondspoeling en poets zoals altijd 2 keer per dag mijn tanden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
2K

Het beste antwoord

Er zijn allerlei mondspoelmiddelen waarmee je bacteriën kunt doden die zich op lastige plekjes in je mond hebben genesteld. Om bacteriën te kunnen doden, moet zo’n mondspoelmiddel wel een werkzaam antibacterieel bestanddeel bevatten! Als je een ontstoken mond wilt verhelpen, neem dam altijd een mondwater met één of meerdere van de volgende werkzame stoffen:

Chloorhexidine
Triclosan
Natriumwaterstofboraat
Hexetidine
Waterstofperoxide
Tetracycline
Alcohol (vanaf +/- 70%)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel.

Andere antwoorden (2)

eet veel fruit
poets je tanden goed
niet op je wangen bijten
veel water drinken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het om een aft gaat (een rond wit pijnlijk plekje in je mond), dan zou je twee keer per dag je tanden kunnen poetsen met Paradontax. Het zal even prikken en je moet wel even wennen aan de smaak, maar dan helpt het goed. Bij mij tenminste wel. Je tanden worden er ook lekker schoon van.