Mijn tand groeit scheef wat moet ik doen?

Mijn tand groeit scheef daardoor zit mijn andere tand los

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
3.7K
Erna55
6 jaar geleden
Wat je moet doen ? Naar de tandarts gaan.
Reddie
6 jaar geleden
Het kan zijn dat er een andere tand onder groeit die tot nu toe geen kans heeft gehad.
Gevalletje tandarts.

Antwoorden (1)

Als u om welke reden ook last heeft van de scheve stand van uw tanden, kunt u hiervoor terecht bij de tandarts of orthodontist. Het behandelen van scheve tanden is zinvol als de voordelen van de behandeling groter zijn dan de nadelen.
Het is mogelijk dat de orthodontist u adviseert een beugel te gaan dragen.
In sommige gevallen is het mogelijk dat de tandarts met behulp van een witte vulling of een schildje, de stand van de tanden corrigeert.
Als u klachten heeft over de scheefstand van uw tanden, kunt u hiervoor altijd bij uw tandarts terecht. Hij zal bekijken welke mogelijkheden in uw geval bestaan. Het is mogelijk dat hij u vervolgens doorverwijst naar een orthodontist.