Hoe lang gaat een kroon mee?

Hoe lang gaat een kroon mee?ik heb deZe nu 13 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6.2K

Het beste antwoord

Dat hangt af van het gekozen merk en producttype.

Productinformatie bevat onder meer de houdbaarheidsdatum van de composietlijmen.

Ik heb die van mij al bijna 20 jaar.
Er is er wel eens een los gegaan, maar die werd gewoon weer vastgelijmd.

Ik lees ergens dat een tandarts een porceleinen kroon en brugwerk 8 jaar moet garanderen voor fabricagefouten en gebreken in constructie.

Maar echt duidelijk is dat allemaal niet.
Het hangt dus wel van de kroon af.
Is het een metaallegering met een porceleien toplaag of is het helemaal porcelein?

Mijn tandarts heeft pas een stukje van een van mijn kronen afgevijld omdat ik kiespijn had en hij zei dat dat door nachtelijk tandenknarsen kwam.
Maar mijn kronen doen het verder goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb mijn kronen al 32 jaar, en ze zitten nog prima.Ze hebben toen ook heel veel geld gekost, dus als het goed zit kun je nog een paar jaar voort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vier kronen, waarvan twee bruggen, die er al 38 jaar in zitten. Ook bij mij is een brug losgeraakt die met wat cement weer is vastgezet, maar die zit ook al weer twaalf jaar op zijn plaats. Verder nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kroon van koning Willem II gaat al sinds 1840 mee. Als je er maar zuinig op bent, kan hij dus lang mee.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
13 jaar of langer lijkt me niet zo gek. Onze tandarts zegt dat kronen zo'n jaar of 15 moeten meegaan. Die van mijn vrouw lag er echter al na 7 jaar uit.