Wat doet precies pijn bij trekken van een kies?

Is dat het bot, het tandvlees of iets anders?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik bedoelde wat erna precies pijn doet. Dus niet tijdens het trekken van de kies.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

In het kaakbot zitten geen zenuwen. In je tandvlees en in je kiezen wel. De zenuwen daarin worden enorm geprikkeld bij het trekken van een kies. Een verdoving helpt voor het grootste deel van de pijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt al voor het trekken van de kies twee tabletten van 500 mg paracetamol nemen. Dat helpt ook voor de napijn. Tandartsen geven vaak naproxen voor de pijn. Dit kun je tegenwoordig zonder recept kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De zenuwen,maar als het goed is moet je daar niets van voelen omdat het verdoofd wordt.

Toegevoegd na 8 uur:
De napijn is per persoon verschillend,de één voelt weinig tot niets en de ander heeft napijn,maar over het algemeen genomen zou je weinig moeten voelen van napijn en mocht je toch pijn krijgen dan kun je hier tegen een paracetamol innemen.