Is het normaal om 2 kiezen aan elkaar vast te vullen?

De tandarts ontdekte met een foto dat ik een gaatje had tussen mijn kiezen. Prima, even vullen dus. Maar toen ik thuis kwam ontdekte ik dat mijn kiezen aan elkaar vast zitten. Kan dus niet eens meer flossen. Is dit normaal? Zo niet, wat kan ik hier mee doen? Het doet ook een beetje pijn, als er iets hards onder de vulling komt. Zelfs als mijn kiezen scheef op elkaar gaan. Het is al iets minder gevoelig dan toen ik net geweest was (2 maanden geleden) maar voelt nog altijd niet fijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
3.3K

Het beste antwoord

Wat dacht je er van om morgen je tandarts op te bellen en te zeggen wat je hier aan ons verteld?

Of het normaal is om 2 kiezen aan elkaar vast te vullen, durf ik je niet zeggen. Maar wat ik wel weet is dat het niet normaal is dat je daar maar steeds last van houd. De tandarts heeft duidelijk iets niet goed gedaan, de manier van vullen of wat dan ook.
Maar het is niet de bedoeling dat jij daar last van houd. En ik weet niet wat je bedoeld met iets hards onder de vulling, maar dat zou toch echt niet moeten mogen.

Dus hup bellen! Laat die kerel zijn werk maar eens even recht zetten. 2 maanden is veel te lang, dat gaat echt niet meer vanzelf over. Hij heeft het gewoon niet goed gedaan.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben veel te bang dat ik dan voor de kosten om het te repareren op mag draaien en heb bijna mijn hele potje de vorige keer al verbruikt..
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik snap dat, dat vervelend is. Alleen als de tandarts het fout heeft gedaan, is hij de gene die daarvoor moet betalen niet jij. Je kan er voor kiezen om niet te gaan natuurlijk, maar ik denk dat er geen andere oplossing is die het voor jou beter maakt. Er moet gewoon opnieuw naar gekeken worden en eventueel gerepareerd worden. Anders wachten tot volgend jaar. Bij mijn tandarts kost een vulling met verdoving ongeveer €100 (nou neem ik meestal geen verdoving, als ik al een keer iets heb) Maar ik zag die prijs langskomen op de bon van mijn man. Ik zou met liefde die €100 betalen om van kiespijn af te zijn. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh dat is nog behoorlijk duur eigenlijk. Ik was voor een kwartier schoonmaak, röntgenfoto, tweevlaksvulling, verdoving en volgens mij nog wat dingen die ik niet uit mijn hoofd weet, 115 euro kwijt, was in 2 afspraken. Maar mijn potje per jaar is 250 euro, en als ik dat weer helemaal opnieuw moet laten doen is dat potje dus te leeg voor als ik later in het jaar bijvoorbeeld kiespijn krijg. Ik zal wel even bellen met de tandarts en dan zie ik wel wat ze zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Morgenvroeg word mijn tand geopereerd, de assistente zei dat het gewoon onder de garantie viel en dat ik dus niet hoef te betalen :)