Heb ineens gele tanden gekregen nadat ik een half jaar op reis ben geweest. Kan ik deze tanden weer wit krijgen door ze 2 maals per dag te poetsen?

Of wat kan ik het beste doen(zonder ze te laten bleken)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
4.3K

Antwoorden (5)

Probeer een tandpasta die daarvoor geschikt is, alleen zal het echt niet zo snel gaan als het altijd op de verpakking staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je tanden sneller wit wilt krijgen kun je poetsen met speciale tamdpasta of met zout. Er word beweerd dat dit slecht is voor je tanden maar mijn tandarts zegt dat als je dit niet vaker dan twee keer per week doet, het geen kwaad kan.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ze in ieder geval witter krijgen dan ze nu zijn, ja.

allereerst koop je een electrische tandenborstel, en dan een met heel veel roteringen en pulsaties per seconde.
liefst een met een whitening stand.

dan zorg je voor een goede opzetborstel, liefst een precision cleaning.

daarna zorg je voor een goede tandpasta, geen speciale whitening tandpasta nemen! alleen een witte tandpasta voor dagelijks gebruik van je favoriete merk.

nu ga je 2 keer per dag electrisch poetsen, en dan minimaal 2 minuten per keer, en ook goed langs je gele tandvlakken.

na een paar dagen merk je al wat verschil.
als je electrisch poetsen niet gewend bent is het vast even wennen, maar echt met een goede electronische tandenborstel (dus met 3D beweging en hele snelle pulsatie) bereik je zoveel meer dan een simpele handtandenborstel.

wat je dan gaat doen, is ietwat controversieel, maar
gaat je echt helpen, als je het op deze manier doet.
je koopt een doosje aardbeien en prakt er 1.
met deze aardbeienprak poets je je tanden 1 keer heel goed.
vervolgens wacht je een kwartiertje, en poetst daarna weer je tanden heel goed, maar dan met tandpasta.
daarna zeker een half uur niet eten (liefst gewoon voor het slapen gaan doen)

dit poetsen met aardbeien doe je max. 2 keer per week.
en hooguit 2 weken achter elkaar.
niet langer of vaker doen.. dit zijn namelijk hele veilige aantallen. als je het vaker gaat doen wordt de kans dat je glazuur er onder gaat lijden groter, dus we houden het heel veilig, maar toch net genoeg om het effect te laten hebben.

na 2 weken heb je zeker veel wittere tanden dan nu, je zult verbaasd zijn van het verschil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op wat je eet!
Sommige voedingsmiddelen verkleuren je tanden. Vooral rode wijn, rode sauzen, koffie en thee zijn boosdoeners. Liever laten staan dus! Ook roken is funest voor een stralend wit gebit: weer een goede reden om te stoppen!

Verwijder tandplak
Tandplak is een wit/gelig laagje dat je met tandenpoetsen verwijdert. Als je niet goed poetst, blijft dit laagje op je tanden zitten: dág witte tanden!

Gebruik een speciale tandpasta
Tanden poetsen zit toch al in je systeem, je hoeft alleen maar een whitening tandpasta aan te schaffen om wittere tanden te krijgen. Rembrandt tandpasta’s verwijdert oppervlakkige verkleuringen (door bijvoorbeeld voeding en drank) en maakt je tanden witter zonder het glazuur of tandvlees aan te tasten. Er zijn 3 soorten Rembrandt tandpasta's: Complete voor dagelijks gebruik, Sensitive voor extra gevoelige tanden en Plus voor een extra whitening effect!

Flossen met whitening floss
Flossen hoort ook bij de dagelijkse mondverzorging. Gebruik een speciale whitening floss om de toch al donkere delen tussen je tanden schoon en wit te houden! Johnson & Johnson heeft een Whitening Floss, waarvan klinisch is bewezen dat het tanden wit maakt, op plaatsen waar de tandenborstel niet goed bij komt. Het helpt verkleuringen tussen de tanden verwijderen. Juist die plaatsen waarvan klinisch is bewezen dat daar de meeste aanslag ontstaat. Wanneer je deze floss elke dag gebruikt, kan je glimlach er binnen één maand weer stralend wit uitzien!

Zorg voor gezond tandvlees
Gezond tandvlees heeft een mooie roze kleur en daardoor lijken je tanden witter! Ontstoken tandvlees is vaak rood en gezwollen, is slap en sluit niet meer strak om de tanden en kiezen. Ontstoken tandvlees bloedt ook sneller, maar een pijnprikkel om je te waarschuwen blijft meestal uit. Daarom is het belangrijk om je tandvlees goed mee te poetsen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou 3 maal daags poetsen met whitener tandpasta en goed flossen eenmaal daags