Wanneer mag je (beetje) alcohol nuttigen of roken na het vrijleggen van een tand?

Hallo,

Maandag is mijn tand vrijgelegd en is er dus een tand getrokken (bovenkaak), maar nu is er vanavond een feestje, en nu kan ik me wel inhouden door max. 3 biertjes te nemen ofzo.. maar mag dat? en wanneer zou je weer langzaam mogen beginnen met roken?

De wond heeft niet nagebloed oid. en er zit een soort sticker-achtig-iets in me gehemelte.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb me deze avond goed ingehouden, 1hijsje gehad omdat ik echt even wou, maar fijn om te weten dat ik weer licht mag beginnen! ik hou me nog wel in tot dinsdag/woensdag.. want had ergens gelezen dat het 10 dagen duurt voor de wond geheeld is

Toegevoegd na 12 uur:
Nog bedankt voor alle antwoorden! Ik laat hem nog even open mocht iemand nog willen antwoorden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
74K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom je geen alcohol zou mogen drinken. Alcohol reinigt juist. Maar roken lijkt me een minder slim idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol verdunt je bloed, waardoor je eerder bloedingen hebt, ik zou het niet doen, roken weet ik niet, is sowieso niet goed voor je ;)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik hoop dat je feest leuk was! :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dat feest was wel lachen.. maar toen ik de antwoorden las, ben ik de avond daarna wel goed gaan feesten haha!

Het beste antwoord

Alcohol werkt bloedverdunnend en dan is het niet aan te raden om meteen na het trekken van een tand alcohol te drinken. Bij jou is het maandag al gebeurd, dus is de wond al gedicht. Een paar biertjes en sigaretten kunnen wat dat betreft geen kwaad.
Fijne avond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is uiteindelijk allemaal goed gegaan.. nog geen ontsteking oid en volgens de ortho ziet het er goed uit:) Dus paar biertjes / sigaretten konden tóch niet echt kwaad blijkbaar. Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Alcohol verdunt uw bloed. Na een extractie kan alcohol ervoor zorgen dat u nabloedingen krijgt, er wordt dan ook sterk afgeraden alcohol te nuttigen gedurende 24 uur na de extractie.
Roken daarentegen mag je helemaal niet meer van nu af aan; daarvan is aangetoond dat het schadelijk is en onomkeerbare gezondheidseffecten heeft.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ vanwege rookopmerking, en onterechte minnetjes.
Degene die altijd anoniem lopen te minnen zou ik wel eens 1 op 1 willen spreken
Roken zou ik zeker niet doen daar dat het geneesingsproses vertraagt en onstekeningen kan veroorzaken. Alcohol is minder erg, wat dit betreft maar kan je bloed verdunnen en zo weer bloedingen veroorzaken. Overigens ontsmet alcohol wel dus dat is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij is een paar weken geleden ook een verstandskies getrokken ik kreeg netjes een brief mee waar in stond dat je de eerste 4 dagen niet mag roken en geen alchol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn verstandskiezen laten trekken is al wel weer een paar jaar geleden, het was een horror verhaal, dus mijn eerste reactie toen ik buiten stond:

Meteen een peuk opgerookt, en direct daarna nog 1. Ik heb geen last gehad.

2 weken later moest ik weer voor de andere kant, zelfde verhaal. Weer direct gerookt, en ook geen last gehad.

De kaakchirurg had gezegd dat ik 2 dagen niet mocht roken. Vanwege kans op ontstekingen, nou dat zal misschien wel eens voorkomen, maar ik had daar schijt aan. Volgens mij zegt elke arts dat je niet mag roken.

Wat alcohol betreft, ik heb geen idee, ik drink bijna niet ben altijd Bob :-)