Ik heb sinds 2 dagen een slotjesbeugel, is het dan mogelijk dat er nu al kiezen wat los zitten?

Heb sinds donderdag een beugel. Merkte vandaag dat de kies die mij wat zeer doet bij het kauwen ook wat beweegt. Nu weet ik dat kiezen tijdens een beugel een beetje los gaan zitten. Maar kan dat na 2 dagen al?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (1)

Hoi Mariska,
Er bestaat een mogelijkheid dat je kiezen een behoorlijke schok te verduren staat, dat ze daarom misschien los zitten. (uiteraard wil ik je zeggen, ik ben geen tandarts ) maar kan wel vanuit ervaring spreken. Zelf namelijk ook ooit in het verleden een slotjes beugel gehad! --Is het zeer ernstig maak gewoon even een afspraak met de tandarts--

Wat ook kan zijn dat het een gevoel is dat je zelf opwekt doordat er vreemde stukjes op je tanden zitten die je nog moet ontmoeten/ontdekken de eerste weken zal het uiteraard erg wennen zijn met alles wat je eet.. De pijn komt naar mijn weten bij de meeste mensen voor die een slotjesbeugel gehad hebben! Het voelt erg vervelend en lijkt haast op een flinke spierpijn..

Hopende heb je hier iets aan gehad en veel succes voor in de toekomst..
Gezonde groeten
Gezonde Voeding