wat moet ik doen met een zwarte kies???

ik heb een zwarte kies en ik weet niet wat ik er mee aan moet hebben jullie een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
15K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verf hem groen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de tandarts...?

Antwoorden (5)

ik zou als ik jou was naar de tandarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het tandsteen... ik had het een paar jaar terug ook en dat hebben ze bij de tandarts weggeslepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je nog van die ouderwetse vullingen? Die zijn ook zwart van binnen. Als je wil kan je dat laten vernieuwen.
Misschien ben je hard op je mond gevallen en heb je die tand/kies gestoten...dan kan het zijn dat hij afsterft en zwart wordt.
Wellicht is het tandsteen en moet het nodig schoongemaakt.

Hoe dan ook...hier op goeievraag kunnen we er verder niets mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel een afspraak met de tandarts maken om mee te beginnen. Zoals al eerder gezegd: het kan zijn dat als je oude vullingen hebt dat dit de oorzaak kan zijn. Amalgaam "slaat door" zogezegd. Ik heb ook al mijn oude amalgaam laten verwijderen voor nieuwe witte vullingen. Helaas ziet een kies er nog steeds grijzig uit. Veroorzaakt dus door dat amalgaam. Houd er dus rekening mee dat als je voor de optie kiest je oude vulling(en) te laten verwijderen het nooit zo hagelwit wordt als je droomt of hoopt? Dat had ik zie je....:)

En nog een tip: ik zou nu nog snel een afspraak maken als ik jou was en als dat nog mogelijk is. Per 1 januari worden ook de tandartsprijzen vrij gegeven. De ziektekostenverzekering gaat weer omhoog dus dan gaat het je zeker meer kosten. Maar dat weet je vast al. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is de zenuw dood van die kies,dat moet je gemerkt hebben door veel pijn.