Wanneer kan je het beste je tanden poetsen?

Gebeurt dat best 's morgens, 's middags, 's avonds, voor eten, na eten? En hoeveel tijd tussen laten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

Het beste poets je je tanden na de maaltijd en als laatste voor het slapen gaan.
's Morgens bij het opstaan poetsen veel mensen hun tanden, hierna eten zij nog en als zij het goed doen, poetsen zij nogmaals voor het naar buiten gaan de tanden.

Ook als je tussendoor iets eet, maar niet meteen. Soms is het schadelijker om meteen te poetsen en kun je beter even wachten.

Vaak hangt er bij de tandarts in de wachtkamer wel een folder met uitgebreide uitleg, wanneer wel en wanneer niet. Kijk er maar eens naar en je kunt er ook naar vragen bij de assistente.

Toegevoegd na 1 minuut:
voor het naar buiten gaan = voor het WEG gaan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus,duidelijk antwoord.

Voor het ontbijt lijkt mij weinig zin hebben want dat is alleen voor een frisse mond,hier kun je als dat prettiger voor jezelf/omgeving is bv een frisse mondspoeling voor nemen.

Andere antwoorden (1)

Het beste is om je tanden 2maal daags te poetsen. sommige mensen overdrijven en poets hun tanden 3 of meer keer per dag, dit is niet goed voor je tanden en er kan verslijting van het tandglazuur optreden.

Het beste is om je tanden voor het slapen te poetsen (minimaal een half uur nadat je gegeten hebt) en 's ochtends als je net je bed uit bent (voor het eten) - hierdoor krijg je een frisse adem en breng je een bescherm laagje op je tanden aan, waardoor het voedsel dat je die dag eet minder schadelijk voor je tanden is. poets je tanden niet NA het eten, hierdoor poets je namelijk het eten in je tanden. wil je toch graag je tandenpoetsen omdat je bijv. een bespreking hebt, wacht dat een uur met poetsen (min. een half uur). Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.
Gr. Lisa
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben jij tandarts of assistente? Ik vraag me namelijk af waar je dit vandaan hebt?
Ik ben nu 54 jaar en poets al mijn hele leven ca een kwartiertje na elke maaltijd en ik heb nog steeds een heel goed gebit,goed naspoelen is heel belangrijk zodat er geen voedselresten achter blijven.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je voedsel in je tanden kan poetsen dan moeten ze wel erg poreus zijn ;-)
Als je goede tandpasta hebt en een niet te harde borstel kan volgens mij je glazuur ook niet slijten.