Als het bijzondere tandheelkunde noodzakelijk maakt, wel. Dat is in elk geval zo bij (aangeboren) afwijkingen of groeistoornissen van mond of kaak die zonder behandeling de functie van de kaak of het gebit ernstig zouden (gaan) belemmeren. Maar ook als het onderdeel is van een andere medische behandeling en zonder het meebehandelen van de tandheelkundige component zou de kaakfunctie verloren gaan of wanneer iemand een dusdanige handicap heeft dat behandeling door een gewone tandarts gewoon niet mogelijk is.

Hoe het precies zit, kun je nakijken in je polisvoorwaarden (niet in de wet). Je zult eerst toestemming moeten vragen bij je verzekeraar.