Is het mogelijk dat als je een smalle boven/onderkaak hebt dat dit het slikken bemoeilijkt?

Of als je tanden heel dicht tegen elkaar staan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn tanden staan vrij dicht op elkaar maar ik heb nooit last gehad met slikken oid. Denk het dus eigenlijk niet nee maar zou per persoon kunnen verschillen. Vraag het anders eens aan je tandarts ofzo, misschien heeft hij er eerder van gehoord ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze vraag kan je het beste aan een tandarts stellen die heeft hier verstand van. Ik denk dat het er niks mee te maken heeft.

Het beste antwoord

Nee, je tong past zich hierin aan. Het kan wel andersom werken. Als je een verkeerde slikbeweging hebt aangeleerd kan dit een smallere boven of onderkaak veroorzaken en andere stand van tanden. Maar dan geldt dit probleem wel vanaf de geboorte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb een vriend als tandarts, heb dit voor je nagevraagd.