ik wil graag tandarts woden.welke richting doe ik het best?

ik zit in het zesde leerjaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
5K

Antwoorden (2)

In principe kan je met elk diploma van het middelbaar beginnen aan een opleiding Tandheelkunde voor tandarts te worden.

Maar door De KULeuven wordt er aangeraden dat je al wat voorkennis hebt van scheikunde en wiskunde. Als je dat hebt dan heb je al een sterke troef in handen!

Voor het eerste jaar middelbaar is Moderne Wetenschappen dus een goede keuze.
De rest van de jaren wijst zich dan vanzelf uit.

Toegevoegd na 55 seconden:
Je kan dan in de derde graad Wetenschappen-Wiskund studeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je tandarts wilt worden moet je de opleiding Tandheelkunde doen. Om toegelaten te worden tot de opleiding heb je een NG profiel met Natuurkunde of een NT profiel met biologie nodig.