Elke tandarts rekent nu zijn eigen kosten sinds 2012. Kan je nu bij elke tandarts meteen terecht?

Of nog steeds eerst saneren enz enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1K

Antwoorden (4)

De regels rondom saneren of een medische selectie bij een zorgverzekeraar blijven gewoon van kracht. Het enige verschil is dat de tandarts zijn eigen tarieven mag bepalen. Om een goed beeld te krijgen van de verschillen in tarieven bij tandartsen in de buurt kun je kijken op www.vergelijkmondzorg.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor,ze hebben allemaal hun eigen patienten,en het is dan maar de vraag of ze jou aannemen.Dat is nu juist het probleem met die nieuwe wet,je kan voor de prijs gaan shoppen,maar kan je wel terecht? en als je dan een andere tandarts zou vinden, bevalt hij wel? en kan je dan weer terecht bij je oude tandarts? ws niet, die wil je niet meer behandelen.Dus als het in de prijs weinig scheelt, blijf lekker bij je eigen tandarts.
12 jaar geleden
Heb je geen tandarts verzekering is saneren niet nodig, je bepaalt zelf of en wanneer je naar de tandarts gaat.
Heb je een tandarts verzekering dan moet je in de voorwaarde van de verzekering kijken.
Of je terecht kan zal per tandarts verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,er is een drastische tekort aan tandartsen,daarkomt bij dat er 60% vrouwen afstuderen die maar al te graag 2,5 à 3,5 dag in de week willen werken,dus veel praktijken staan te koop omdat de nieuwe groep tandartsen liever in loondienst werken.Daar komt bij dat een tandarts een vertrouwenspersoon is en je niet in de supermarkt bent,je kunt beter wisselen van Gynaecoloog als van de tandarts hihihi.Nog iets de vrij prijzen zijn gedaan onder het mom van transparantie,en vrije marktwerking,vroeger zag je op je nota staan verdoving,etsen materiaal,hechting,nu met de nieuwe code staat er c111 en een bedrag,en wat er gebeurd is mag Joost weten,verder wordt er door de patiënten niet begrepen dat de zorgverzekeraars je steeds meer uitkleden,en je steeds minder zorg krijgt voor een steeds hogere premie(de directeur van Menzis verdient 1,2 miljoen per jaar)dus die vindt het een uitstekend experiment de vrije tarieven of zal ik zeggen de onduidelijke tarieven,en denk je nu echt als je bij de Roemeense tandarts op de hoek een kroon uit China kan krijgen het het scheelt 20 euro dat je goed en gezond bezig bent...??