Horen mijn tanden te kraken als ik voorzichtig er tegen duw? ik heb een slotjesbeugel.

Ik heb een slotjesbeugel en als ik mijn slotjes controleer door er zachtjes en voorzichtig een klein beetje aan te wiebelen hoor ik mijn tanden kraken, of klikken, net hoe je het wil noemen, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
6.6K

Het beste antwoord

Je tanden worden door de beugel op zijn plaats gehouden terwijl ze eigenlijk anders willen groeien. Hierdoor worden de tanden op elkaar gedrukt . Als jij nu op uw tanden duwt schuiven die langs elkaar vandaar dat kraken knarsen

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus het is niet erg verstandig om op uw tanden te drukken omdat je ze dan in een positie brengt waar je ze niet hebben wil. Mischien zijn het wel juist de slotjes die over de tanden schuiven en daardoor een kraken geluid geven