Moet je nadat je thee gedronken hebt, je tanden nog poetsen?

Het is avond en voor het slapengaan drink je nog een kopje (pickwick minty marokko). Je hebt je tanden daarvoor al gepoetst. Moet je ze dan nog een keer poetsen en is het anders slecht voor je tanden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
12.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand die antwoord :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een vraag stelt om 6 uur ' smorgens kan het even duren voordat je antwoord krijgt, er zullen niet zo veel mensen met Goeie vraag bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt dan ook weer van de dag af hè...
Ritsuka
12 jaar geleden
Even geduld, je vraag staat er nog niet zo lang.

Het beste antwoord

Thee-aanslag op je tanden is op zich niet direct schadelijk voor het glazuur op je tanden. Maar 's nachts produceer je veel minder speeksel, waardoor je mond erg droog is. Iedere vorm van aanslag is dan veel hardnekkiger, droogt in, waardoor het 's ochtends bij het tandenpoetsen lastiger te verwijderen is. Dit zorgt voor steeds bruinere tanden.

Het beste is om na het tandenpoetsen niks meer te eten en als dorst hebt dan alleen nog water (kraanwater, geen smaakjes of bubbels!) te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook bijv. als je er suiker in hebt gegooid is moet je natuurlijk zeker wel je tanden poetsen.

Andere antwoorden (2)

Ik zou dat wel doen, ook thee kan een aanslag op je tanden achterlaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat voor dan? Het is suikervrij toch?
Ik zal het wel doen omdat je dan plak krijgt op je tanden en net als bij koffie worden je tanden hier wel geel van