Hoeveelheid pijn bij wortelkanaalbehandling?

Een wortelkanaal behandeling bestaat uit twee delen. Wat is de hoeveelheid pijn die een patiënt bij benadering zal ervaren op een schaal van 0 tot 10. (0 is geen pijn, 10 is ondragelijk veel pijn).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat verschilt van situatie tot situatie. Sommige mensen vinden het een ramp, en ik heb nooit ergens last van. Het ligt er ook aan of de betreffende zenuw al dood is. Ik heb een keer een viervoudige wortelkanaalbehandeling gehad bij een microtandarts (dan lig je onder een kolossale microscoop). Ik heb toen geen verdoving gevraagd, omdat ik vermoedde dat de zenuw al dood was, en ik heb er niks van gevoeld. In de gevallen waarbij de zenuw nog wel leefde, had ik er alleen naderhand een poosje last van. Maar dan weet je dat het voorbij is, dus dan kan het alleen maar beter worden. ;-) Nu ga ik sowieso altijd fluitend naar de tandarts, omdat de meeste mensen meer lijden van de pijn die ze verwachten dan die ze werkelijk voelen. Als je je daarop concentreert, zul je merken dat de meeste behandelingen niet echt pijn doen. Op de ellendeschaal komt de wortelkanaalbehandeling bij mij echt niet hoger dan een 2, ofwel: no problem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100